The Wrong Missy - Recensie

De voorbije weken heb ik enkele zeer goede film mogen bekijken op Netflix, uit verschillende landen en met regisseurs en schrijvers van diverse achtergronden. Nu en dan komt er dan ook eens de typische Hollywood film uit met een grote ster eraan verbonden om het project te verkopen. De laatste in deze lijn is de nieuwste van Tyler Spindel, The Wrong Missy. De film werd geschreven door Chris Pappas en Kevin Barnett, voordien al schrijvers van de Netflixfilm The Do-Over, en met in de hoofdrol David Spade, de ster van The Do-Over. The Wrong Missy volgt Tim (David Spade) die denkt dat hij de vrouw van zijn dromen heeft uitgenodigd op een werk trip naar Hawaï, en te laat realiseert dat hij eigenlijk iemand van een verschrikkelijke blind date aan het sms'en was.

The Wrong Missy is misschien wel de slechtste film die Netflix in de voorbije maanden heeft uitgebracht. De film mag dan wel de productiekwaliteit hebben van het gemiddelde Hollywood project, het script en de performances zijn dan weer een voorbeeld van de hersenloze machine die de Amerikaanse filmindustrie kan zijn. Het hele misverstand waarrond het plot draait, is te vergelijken met een gemiddelde F.C De Kampioenen aflevering, waarbij je het einde al van heel ver ziet afkomen. Niet elke film met een voorspelbaar einde is echter slecht, soms is het dan ook simpelweg het verhaal dat een film goed kan maken. Dat is hier jammer genoeg niet het geval. Ik heb al lang niet meer zoveel gepauzeerd tijdens het kijken van een film puur van de gêne. Soms vraag je je af hoe dit ooit is goedgekeurd.

Net zoals elke film die denkt dat ze interessant en edgy is, steunt de film op een grote dosis seksuele humor. Doorheen het verhaal voelt het echter heel goedkoop aan en toont het vooral een grote gebrek aan inspiratie. Dit type romcom, en vooral de humor, is al zo veel gedaan, hoofdzakelijk door betere schrijvers. Je bent het na een minuut al beu. Dit maakt het gewoon een slechte film, maar wat The Wrong Missy echt verschrikkelijk maakt, zijn twee scènes die gewoon een verkrachting afbeelden. In beide scènes heeft Tim een slaappil genomen, en telkens wanneer hij wakker wordt, maakt Lauren Lapkus' personage Missy misbruik van hem zonder zijn toestemming, een keer door masturbatie en de andere keer door voluit seks met hem te hebben. Het feit dat er zo los over beide situaties wordt gedaan, want natuurlijk willen mannen zoiets, is ronduit verschrikkelijk. Dat Hollywood zoiets nog altijd toelaat in hun film, laat toe dat gevallen van verkrachting bij mannen nog altijd niet serieus genomen worden.

Het was al in de eerste vijf minuten van de film dat ik wist dat het niet de moeite waard was. Missy, gespeeld door Lauren Lapkus, is een goedkope Gina Linetti rip-off die ambetant is vanaf de eerste minuut. Een personage als dit is goed in kleine dosissen zoals Gina in Brooklyn Nine-Nine, maar een vol anderhalf uur van deze drukte is gewoon te veel. David Spade is niet veel beter. Met zijn vrij saai personage weet hij de film nauwelijks te dragen. Uiteindelijk is The Wrong Missy gewoon een ramp van begin tot einde. Je snakt constant naar het moment van verlossing. Een film als dit zou je nooit in de bioscoop willen zien, en ook op een streamingdienst is het gewoon niet de moeite waard. Laat The Wrong Missy ver links liggen want er is zoveel beters te zien op Netflix.

The Wrong Missy is nu te zien op Netflix

The Other Lamb - Recensie

Throwback - Conan The Barbarian