1922 - Spoiler Review

1922, geregisseerd door Zack Hilditch, is gebaseerd op Stephen Kings 13-pagina lang kortverhaal over een man's bekentenis van de moord op zijn vrouw. Het verhaal is verteld vanuit het perspectief van Wilfred James (Thomas Jane), de onbetrouwbare verteller van het verhaal die een bekentenis doet van de moord op zijn vrouw Arlette (Molly Parker) samen met zijn zoon Henry (Dylan Schmid). Maar nadat hij haar lichaam begraaft, vindt hij zichzelf geterroriseerd door ratten en, terwijl zijn leven uiteenvalt, geraakt hij overtuigd dat zijn vrouw hem nog altijd achtervolgt.Ik hou van Netflix. Met de introductie in België enkele jaren geleden kon ik eindelijk vele van mijn favoriete series legaal bekijken. Voor iemand die veel TV en films verorberde was dit een hele verbetering. Maar sinds dan is Netflix ook haar eigen repertorium beginnen opbouwen. Nu gebruik ik Netflix evenveel om eender welke serie of film te bekijken als om hun eigen creaties te kunnen zien. En met series zoals House of Cards, Stranger Things of de Marvel shows zoals Daredevil of Jessica Jones hebben ze al serieuze golven gemaakt in het media landschap. Maar op één vlak heeft Netflix nog altijd geen grip kunnen krijgen en dat zijn langspeelfilms. Maar door de blijvende groei wil de website nu ook op dit gebied haar stempel drukken. Een van de eerste films met groter budget, productie en acteertalent is de adaptatie van het Steven King kortverhaal 1922, één van twee King films naast Gerald's Game die recent door Netflix werden uitgebracht.Het gewicht van de film ligt voornamelijk op de schouders van Thomas Jane, die het hoofdpersonage van de film vertolkt. Hij is te vinden in bijna elke scene en is duidelijk één van de hoogtepunten van de film. Jane is vooral gekend van de populaire serie The Expanse en speelde in 2004 nog de hoofdrol in The Punisher. Dit is één van zijn eerste grote filmrollen in jaren en hij grijpt duidelijk de kans om te tonen wat hij waard is. Dylan Smith en Molly Parker, die de zoon en vrouw pelen, vallen eveneens perfect in hun rol en tillen de prestatie van Jane nog naar een hoger niveau. In de rest van de cast zijn nog enkele geniale acteurs te vinden zoals Neal McDonough die zelfs met hun kleine rollen, een impact. Maar hoewel de cast en bijhorende acteerprestaties van topniveau zijn, voelt de film niet altijd vlot aan. Het camerawerk en de sfeer zijn daarentegen fantastisch. De beelden nemen je direct mee naar een wereld van vuil en hard werk én naar het einde van de film voel je de wanhoop van de personages. Maar de film sleurt zichzelf wel voorts. Het materiaal van het kortverhaal was misschien wat te weinig om een film van deze lengte te vullen. Het middelste gedeelte wordt nogal veel uitgesmeerd en voelt langdradig. Hier konden gerust wat ingekort worden om de vloeibaarheid van de film te verbeteren. Het inkorten zou de film dus wat verbeteren.1922 bevat een geweldige cast die het beste van zichzelf geeft Thriller. De rurale sfeer zorgt voor een intieme setting die perfect is om het spannende verhaal tot zijn recht te laten komen. Hoewel de film bij momenten moeilijk vooruit komt, is de film zeker een aanrader om op Netflix te bekijken. Hiermee geef ik 1922 een 8/10.

Alias Grace - Spoiler Review

You Were Never Really Here - Spoiler Review